Perkongsian pengalaman temuduga SPP DG41 (2015)


Baru beberapa hari ini, maka perkhabaran gembira kedengaran tatkala rakan-rakan telah mendapat panggilan untuk temuduga SPP. Tahniah diucapkan kerana ia merupakan langkah pertama sebelum bergelar sebagai seorang guru. Penantian kalian penuh dengan kesabaran, kerana tempoh dua tahun memang sangat lama.

Setahun lalu, saya juga merasai detik yang sama. Sekitar awal Mac 2015, maka saya mendapat panggilan temuduga SPP. Tarikhnya adalah pada 18 Mac 2015 di Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh, jam 7.30 pagi, iaitu sesi 1.

Berdasarkan pengalaman saya yang lalu, bolehlah disimpulkan bahawa temuduga SPP ini bukanlah sesuatu yang mudah. Memang sangat sukar dan mencabar. Perlu ada persediaan mental terutamanya. Perlu bersedia secukupnya.

Maka apakah persediaan yang perlu dilakukan? Sedikit perkongsian saya nukilkan. Mungkin berguna kerana ia berdasarkan pengalaman sendiri. Mungkin ia sesuai atau mungkin juga tidak.

Panggilan temuduga SPP saya dahulu


Persediaan awal

Perkara pertama sebaik mendapat keputusan panggilan temuduga SPP, adalah dengan menyemak maklumat peribadi yang terpapar. Apakah nama betul dan apakah no ic juga betul. Kalau salah, maka maklumkan pada pihak SPP. Perkara ini penting untuk mengelakkan masalah sewaktu hari temuduga nanti.

Apakah dokumen yang perlu disediakan?

Senarai dokumen yang wajib dibawa akan dilampirkan oleh pihak SPP di dalam portal. Berikut adalah senarainya:

a)      Kad pengenalan
b)      Sijil lahir
c)       Sijil SPM dan STPM (jika ada)
d)      Ijazah
e)      Surat pengiktirafan kelayakan dari JPA (pengiktirafan kursus yang diambil di universiti)
f)       Buku Rancangan Pengajaran Harian (RPH) sewaktu praktikum dulu.

Keenam-enam perkara ini wajib dibawa pada hari temuduga, bawa yang asal dan perlu dibuat salinan serta disahkan. Kegagalan membawanya boleh menyebabkan calon dihalang untuk masuk ke bilik temuduga.

Itu dokumen yang wajib dibawa yang diminta oleh SPP. Kalau ikut senarai lain, banyak lagi yang perlu dibawa. Gambar di bawah ni adalah senarai penuh yang perlu dimasukkan ke dalam fail nanti. (Fail perlu clear folder)




Rasanya gambar tersebut dah cukup untuk menerangkan apa yang perlu dibawa nanti. Oh ya, untuk tambahan, pastikan bawa bahan-bahan bantu mengajar (ABM) sewaktu praktikum dulu. Tak perlu bawa semua. Sebab mungkin anda perlu mengajar nanti sewaktu sesi temuduga.

Pakaian

Bagi lelaki, pastikan berbaju kemeja (pastikan baju kemeja tanpa corak) serta bertali leher. Tanda nama perlu dipakai dan ikut spesifikasi SPP (Boleh rujuk portal SPP). Seeloknya memakai blazer walaupun ia bukan perkara yang diwajibkan. Kasut mesti kasut kulit dan perlu berkilat. (Dulu saya ditegur sebab kasut tak berkilat). Stokin perlu warna hitam sahaja, jangan pakai warna kelabu dan lain-lain.

Begitu juga perempuan. Seeloknya berbaju kurung, dan memakai blazer. Namun, blazer yang dipakai mestilah blazer perempuan. Beza blazer lelaki dan perempuan adalah terletak pada kedudukan butangnya. Blazer lelaki butangnya ada tiga di bahagian kanan dan blazer perempuan butangnya ada dua di bahagian kiri. Perlu juga memakai tanda nama, dan pastikan kasut yang dipakai kasut yang sesuai iaitu kasut sarung.

Rambut bagi lelaki perlu kemas dan pendek. Elakkan berjambang dan bermisai. Kalau boleh biar kosong muka tanpa misai dan janggut. Pastikan rambut tidak berwarna. Bagi perempuan, rambut seeloknya diikat dengan kemas.Kalau bertudung, seeloknya tudung bawal. Jangan pakai tudung yang berlilit dan berfesyen.

Soal pakaian ini sangat penting kerana ia akan menjadi penilaian pertama oleh panel temuduga nanti. Jadi, pastikan pakaian yang dipakai itu kemas dan mengikut etika pemakaian sebagai seorang guru.


**untuk sesi temuduga SPP yang terkini (2021), bagi perempuan tidak perlu pakai blazer jika berbaju kurung.

Apa yang perlu dibaca?

Soalan ini pasti akan berlegar-legar bagi semua yang akan menghadapi temuduga SPP. Secara keseluruhannya, terdapat banyak juga yang perlu dibaca sebelum melangkah ke bilik temuduga. Pengetahuan am seperti Rukun Negara, sejarah negara, nama-nama Perdana Menteri Malaysia, nama-nama barisan kabinet terkini dan tidak dilupakan juga nama Ketua Pengarah Pendidikan Malaysia dan negeri. Nama-nama ini perlu diingat dengan betul; dari gelaran sehinggalah nama penuhnya.

Selain itu, fokus utama sewaktu temuduga nanti ialah berkaitan dengan Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM) seperti lima aspirasi pendidikan negara (Akses, Kualiti, Ekuiti, Perpaduan, dan Kecekapan). Selain itu, perlu juga memahami enam ciri utama pelajar untuk bersaing di peringkat global iaitu (Pengetahuan, Kemahiran Berfikir, Kemahiran Memimpin, Kemahiran Dwibahasa, Etika dan Kerohanian, dan Identiti Nasional).

Selain itu perlu ingat dan faham 11 Anjakan untuk transformasi sistem pendidikan negara yang terdapat dalam PPPM ini. Semua maklumat ini boleh diperoleh dalam laman web KPM. Google saja PPPM, insya-Allah anda akan jumpa.

Selain itu, anda perlu peka dengan isu-isu semasa seperti GST, Kelas Abad ke-21, masalah jerebu, cuaca panas, isu-isu politik terkini serta isu-isu antarabangsa. Maknanya, kena rajin-rajinlah untuk membaca akhbar tempatan untuk tahu isu semasa ini.

Selain itu, cuba ingat kembali dan fahami lesson plan atau RPH praktikum yang pernah anda buat dahulu. Cuba ingat aktiviti yang pernah dilakukan dulu. Berkemungkinan anda akan ditanya oleh penemuduga dan mungkin juga anda diminta untuk melakukan micro teaching sewaktu temuduga nanti. Maknanya anda kena bersiap sedia kemungkinan untuk mengajar di dalam bilik tersebut.

Untuk nota lengkap tersebut, anda boleh minta secara peribadi di Facebook saya, Muhammad Yazid Rosly atau klik pada link Google Drive di bawah.



Tentatif semasa hari temuduga

1)      Pendaftaran
Pastikan anda datang sejam sebelum waktu temuduga. Sekiranya waktu temuduga yang tercatat dalam surat panggilan itu ialah 7.30, maka anda perlu berada di tempat temuduga sekitar jam 6.45 hingga 7.00 pagi. Hal ini bagi mengelakkan situasi kelam kabut.

Apabila tiba, terus menuju ke kaunter pendaftaran. Di sana, anda akan mendaftar nama anda untuk kehadiran. Kemudian anda perlu menyerahkan semua dokumen yang dibawa (asal dan salinan) untuk disemak oleh pegawai SPP. Sekiranya lengkap, anda akan dibenarkan untuk temuduga. Jika tidak lengkap, anda diminta untuk melengkapkannya. Seeloknya, susun siap-siap dokumen tersebut, bagi memudahkan pegawai SPP memeriksa dokumen anda.

Sebaik selesai dokumen diperiksa, pegawai SPP tadi akan meminta anda menunggu di luar bilik temuduga. Akan ada enam orang yang akan menunggu di luar bilik ini yang barangkali rakan-rakan anda sendiri.

Setiap bilik temuduga akan dibahagikan kepada kursus dan bidang masing-masing. Kalau TESL macam saya, maka semuanya nanti adalah dari kalangan TESL. Bilik-bilik lain pula akan punyai panel yang berbeza mengikut kursus yang dipohon.

2)      Sesi temuduga

Sesi temuduga akan berlangsung secara berkumpulan. Sebaik keenam-enam nama dipanggil oleh pegawai SPP, maka anda perlulah bergerak menuju ke bilik temuduga. Pastikan anda butang blazer anda. Jangan lupa bawa bersama buku RPH anda serta bahan bantu mengajar jika ada. Beg tangan jangan bawa masuk atau kalau bawa masuk, jangan letak di atas riba anda. Letak di tepi kerusi.

Pastikan juga anda bergerak mengikut urutan nama yang telah disebut oleh pegawai SPP tadi. Sebelum masuk, ketuk pintu dahulu. Apabila diberi keizinan oleh panel temuduga, barulah anda masuk. Orang pertama yang masuk haruslah memberi ucap salam.

Sebaik masuk, terus berdiri di hadapan kerusi mengikut urutan nama atau ikut sahaja arahan dari panel temuduga. Di dalam bilik ini, akan terdapat tiga orang panel temuduga yang terdiri daripada guru cemerlang atau mungkin bekas pengetua. Seorang akan memeriksa RPH anda, seorang lagi akan menyentuh soalan temuduga berkaitan kursus anda dan seorang lagi akan bertanya soalan am.

Jangan duduk. Tunggu arahan duduk dari mereka, barulah anda duduk. Terus berdiri di tempat masing-masing.

Sesi temuduga akan terbahagi kepada tiga slot, iaitu  slot etika pemakaian, slot bidang kursus, dan slot pengetahuan am. Kebiasaan temuduga bagi TESL berlangsung selama 2 ke 4 jam. (Antara temuduga SPP yang paling panjang dan susah sebenarnya berbanding kursus lain).

Slot etika pemakaian

Untuk slot ini, ia akan bertanya secara menyeluruh pengetahuan calon mengenai peraturan dan etika pemakaian sebagai seorang guru. Kena tahu saiz standard tanda nama (berapa ukurannya, jumlah huruf maksimum yang dibenarkan, dan warna apa). Perlu tahu dari mana sumber rujukan bagi peraturan etika pemakaian ini. Jawapannya boleh dirujuk di laman web SPP.

Anda juga akan ditanya tentang perbezaan blazer lelaki dan perempuan, dan bagaimana ciri blazer itu sendiri; iaitu perlu ada poket di dalam. Anda juga akan ditanya kenapa perlu pakai kasut berwarna hitam. Kenapa guru perlu mengikut etika pemakaian. Semua ini akan disoal dalam slot ini. Apa yang penting, tenang dan jawab dengan jujur. Kalau tak tahu, cakap saja tak tahu. Jangan ‘menggoreng’ jawapan anda.

Kalau ikut pengalaman saya dulu, slot ini berlangsung selama hampir 30 minit dan kami perlu berdiri sepanjang slot ini.

Slot bidang kursus pengajian

Anda akan diminta duduk sebaik slot ini dijalankan. Sebelum duduk, pastikan anda buka butang blazer. Kalau tak buka, pasti anda akan ditegur nanti.

Bagi slot ini, ia akan menyentuh soalan-soalan berkaitan bidang kursus anda. Soalan-soalan berkaitan bagaimana Pdp berkesan akan ditanya nanti. Soalan yang akan ditanya lebih berbentuk soalan KBAT yang bermaksud, ia memerlukan anda untuk berfikir dan mengaplikasikannya dalam pengajaran anda.

Sebagai contoh seperti saya dulu, saya ditanya soalan bagaimana untuk mengaplikasikan Rukun Negara kedua iaitu Kesetiaan kepada Raja dan Negara ke dalam pengajaran Reading di kelas. Bagaimana untuk menjalankan aktiviti di kelas, supaya para pelajar dapat menyelami Rukun Negara kedua itu.

Jangan harap soalan straight to the point seperti, apakah nama Menteri Pendidikan Malaysia, atau soalan seperti apakah maksud KBAT dan I-Think. Soalan sebegitu takkan ditanya nanti. Ia lebih bersifat soalan berfikir daripada soalan menghurai fakta dan angka! So, it’s not easy anyway.

Slot soalan pengetahuan am

Bagi slot ini, ia akan dikendalikan oleh panel kedua temuduga. Dalam slot ini, anda akan ditanya mengenai apa-apa sahaja soalan am sama ada berbentuk umum atau mungkin juga politik. Jika ia bersifat politik, pastikan anda menjawab dengan berhemah. Ingat, anda nak kerja dengan kerajaan, jadi jawapan pun kenalah bersifat berhemah.

Mungkin anda akan ditanya soalan seperti GST, PPSMI, PIBG, atau apa sahaja isu-isu semasa yang sedang berlaku. Untuk slot ini ia agak santai. Apa yang penting, anda harus tenang dan bijak menjawab soalan. Tak perlu tergopoh gapah nak menjawab. Just relax.

Slot penutup

Selepas itu, panel ketiga temuduga akan memberi komen mengenai buku-buku RPH yang diperiksanya. Dengar sahaja komennya dan jangan beri apa-apa ulasan anda. Angguk sahaja dan jangan bangkang. Memang beliau akan mengkritik dan memberi komen yang mungkin kadangkala pedas. Tetapi, biarkan sahaja kerana memang kita banyak kelemahan sewaktu praktikum dahulu.

Ulasan yang diberi lebih bersifat secara umum. Maknanya, beliau akan mengulas buku RPH itu secara keseluruhan tanpa menyebut siapa nama pemilik buku RPH itu.

Selepas itu, maka selesailah sesi temuduga anda. Apabila anda diminta berdiri, barulah berdiri. Kemudian salamlah kesemua panel tersebut dan ucapkan ucapan terima kasih.

Sewaktu temuduga saya dulu, salah seorang panel itu merupakan bekas Pengetua sekolah adik saya. Maka, berbuallah saya seketika dengannya selepas itu.

Tips sewaktu ditemuduga

1)      Dengar arahan yang diberi
Patuh dan dengar setiap arahan yang diberi oleh barisan panel. Jangan lawan atau mempersoalkan mereka. Jika mereka suruh anda melakukan pengajaran mikro di bilik tersebut, patuhi dan turuti sahaja. Jangan cakap tak boleh.

Ada sesetengah rakan saya diminta untuk melakukan pengajaran mikro. Sebab itu kena siap sedia bahan ABM sewaktu temuduga SPP.

2)      Dengar soalan dengan teliti. Jangan gementar atau berangan.
Fikiran kena fokus. Dengar soalan yang diajukan dengan teliti. Soalan yang diberi memang kadangkala agak panjang. Maka, ingat setiap elemen yang ditanya. Fahami soalan yang diberi. Jangan terlalu gementar dan jangan berangan pula. Pastikan fikiran anda di bilik tersebut. Takut nanti salah faham soalan, dijawab salah soalan yang diberi.

3)      Jika tak tahu nak jawab apa, beri peluang kepada rakan-rakan lain
Mungkin akan ada waktu di mana anda tak tahu nak jawab apa. Maka, senyap sahaja dan jangan cuba menjawab. Biarkan rakan-rakan anda menjawabnya dahulu. Kebiasaannya panel temuduga akan memberi peluang kepada sesiapa sahaja untuk menjawab dulu. Kalau semua senyap, baru dia akan sebut nama.

Selalunya apabila mendengar jawapan dari rakan-rakan anda, mungkin anda akan mendapat sedikit idea untuk jawapan anda nanti. Tapi hati-hati, kalau anda menjadi orang terakhir menjawab, takut pula kesemua idea anda telah dijawab oleh rakan-rakan anda yang lain.

4)      Jangan gopoh dan jangan menguasai perbincangan
Untuk temuduga SPP ini, anda kena tenang. Bukan sejauh mana anda mampu bercakap, atau sejauh mana anda petah berkata-kata, tetapi sejauh mana ketepatan jawapan anda. Panel akan menilai bagaimana cara anda menajawab soalan itu. Kadangkala cakap sedikit sahaja, namun jawapan yang diberi tepat. Itulah yang sebaiknya.

Seperti saya dulu, ditanya soalan fungsi dan peranan PIBG. Rakan-rakan dalam kumpulan saya semua menjawab panjang lebar dan jawapan mereka lebih berfokus kepada cara meningkatkan prestasi akademik sekolah. Sebaik giliran saya untuk menjawab selaku orang terakhir, saya hanya memberi jawapan pendek iaitu fungsi PIBG adalah sebagai satu sumber kewangan sekolah untuk pembangunan akademik dan fizikal sekolah.

Panel tersebut kemudian berkata “Itulah jawapan yang saya nak”

Nampak tak. Tak perlu cakap banyak. Apa yang penting tepat.

5)      Kalau tak tahu, jangan hentam menjawab
Ini adalah perkara paling penting. Apabila ditanya soalan dan anda tidak tahu jawapannya, jangan sama sekali cuba menjawab soalan yang diberi. Jangan cuba nak ‘menggoreng’. Cakap saja tak tahu. Apa yang penting kena jujur. Jangan tunjuk pandai.

6)      Tenang dan jangan tunjukkan wajah gementar anda
Buat biasa sahaja sewaktu di bilik temuduga. Jangan menampakkan diri anda itu gementar. Sebagai bakal guru anda kena yakin walaupun memang di saat itu anda gementar. Panel nak lihat perwatakan anda. Maka tunjukkanlah perwatakan yang yakin dan tenang sesuai dengan ciri seorang guru.

Penutup
Hakikatnya, temuduga DG41 SPP ini bukanlah mudah. Memang ia boleh dikatakan sangat susah dan mencabar. Tekanan yang akan dihadapi memang tak boleh digambarkan. Mungkin akan diingati sampai ke hari tua. Maka, persiapkan diri bukan sahaja dari sudut ilmu, tetapi juga dari sudut mental. Fikiran kena tenang dan bersedia. Jangan terlalu risau. Bersiap sedia untuk menghadapi tekanan nanti.

Namun, harus diingat, sejauh mana pun sukarnya temuduga SPP itu, kelak apabila anda menjadi guru, beban tugasnya lebih hebat dan besar. Oleh itu, bersiap sedia untuk masuk ke alam pendidikan. Ia bukan kerja yang mudah.

Jangan dulu asyik berkobar-kobar tuntut temuduga dan posting, bila dah kerja mula mengeluh sana dan sini. Sejujurnya, nak jadi guru jangan mengeluh. Terima sahaja walaupun ia membebankan.

Salam maju jaya buat rakan-rakan yang bakal menghadapi temuduga SPP nanti. Buat yang terbaik. Moga berjaya dan mendapat posting nanti.

Insya-Allah.


Wajah ceria selepas temuduga SPP yang berlangsung selama hampir 3 jam. Saya di belakang paling kiri.




*Untuk nota lengkap (terkini 2021) boleh klik di link Google Drive berikut:






Ulasan

Zue berkata…
Hi.. Mereka gunakan BM atau BI ketika calon tesl seperti awak ditemuduga?
Untuk sesi umum seperti dasar-dasar pendidikan, ia akan gunakan BM. Kalau sesi bidang TESL, baru guna BI. Macam pengalaman saya dulu, penemuduga akan maklumkan du;u untuk kita gunakan bahasa apa sebelum menjawab soalan yang diberi.
ArbSalam berkata…
Assalamualaikum sir yazid.. sy akan hadir temuduga 13 september ni.. sy tiada fb.. mohon jasa baik utk kongsikan nota lengkap temuduga ke email sy.. arbsalambakar@yahoo.com
Tanpa Nama berkata…
Assalamualaikum. Terima kasih untuk maklumat dan perkongsian yang sangat berguna ini. Saya juga akan menghadiri temu duga pada 14 September ini. Sudi kiranya tuan kongsikan nota lengkap temu duga ke e-mel saya, teriadewi@gmail.com.

Semoga Allah membalas segala kebaikan Sir Yazid. :)
Saya telah emailkan nota-nota tersebut. Selamat maju Jaya ya
Unknown berkata…
Assalamualaikum tuan, mohon jasa baik tuan kongsikan notes ke email saya nadiazainon@gmail.com.

Thanks in advance. Semoga Allah balas jasa baik tuan.
Tanpa Nama berkata…
Assalamualaikum tuan. Terima kasih atas perkongsian yang sangat membantu untuk iv spp. Mohon jasa baik tuan untuk kongsikan notes ke email saya tiyaathirah007@gmail.com.

Terima kasih.
Aminah berkata…
Salam sir yazid.sy akan hadapi iv pada 13 sept ni...mohon jasa baik sir utk kongsi nota temuduga..email sy, aminahbintianuar@gmail.com...jazakumullahu khairan kathira
liyana berkata…
Assalamualaikum sir. Terima kasih atas perkongsian yang sangat membantu untuk iv spp sy pada minggu hadapan. Mohon jasa baik sir untuk kongsikan nota ke email saya lya_idma@yahoo.com. moga ALLAH membalas jasa baik sir
Semua nota telah diemelkan kepada kalian semua. Selamat maju jaya
Tanpa Nama berkata…
Assalamualaikum sir. Terima kasih atas perkongsian yang sangat membantu untuk iv spp sy pada minggu hadapan. Mohon jasa baik sir untuk kongsikan nota ke email saya norhidayahsulaiman1991@gmail.com. moga ALLAH membalas jasa baik sir
Izzaty Ishak berkata…
Assalamualaikum sir. Terima kasih atas perkongsian yang sangat membantu untuk iv spp sy pada minggu hadapan. Mohon jasa baik sir untuk kongsikan nota ke email saya izzaty.ishak@gmail.com Moga ALLAH membalas jasa baik sir. Terima kasih.
Aida berkata…
Assalammualaikum sir Yazid..Mohon jasa baik sir untuk kongsikan nota ke emel saya eyda_2304@yahoo.com
Semoga kebaikan sir dilimpahkan dengan rezeki melimpah ruah..am in
hana berkata…
Assalamualaikum. terima kasih atas perkongsian ini. Jika tidak keberatan sudi kiranya tuan kongsikan nota lengkap untuk temuduga spp ke email saya fara_hana91@yahoo.com. Semoga Allah membalas jasa baik tuan.
munadib berkata…
Assalamualaikum Tuan Yazid. Saya juga ingin memohon jasa baik Tuan untk kongsikan nota lengkap temuduga spp ke email saya munirah.embong@gmail.com. Moga Allah membalas jasa baik Tuan.
Unknown berkata…
Assalamualaikum sir yazid.. terima kasih atas perkongsian yang sgt membantu utk iv spp mggu depan iaitu pd 20/9/2017.. sy ingin memohon jasa baik sir kongsikan nota lengkap temuduga spp ke email sy chemyamira@gmail.com.. semoga Allah membalas jasa baik sir..
Semua nota tersebut telah dihantar ke emel masing-masing
Tanpa Nama berkata…
Assalamualaikum...saya juga ingin memohon jasa baik tuan untuk konsikan nota lengkap temuduga spp ke email saya..moshiliza@gmail.com. terima kasih.
Tanpa Nama berkata…
As salamualaikum..saya juga ingin jasa baik tuan kongsikan nota lengkap temuduga spp ke email miss.ajmal.na@gmail.com.. segala jasa baik tuan saya ucapkan terima kasih
Tanpa Nama berkata…
Assalamualaikum sir. Terima kasih atas perkongsian yang sangat membantu untuk iv spp sy pada bulan 10 2017 nanti. Mohon jasa baik sir untuk kongsikan nota ke email saya dyanarafi@yahoo.com. Semoga ALLAH membalas jasa baik sir. terima kasih
Tanpa Nama berkata…
Assalamualaikum sir yazid.. terima kasih atas perkongsian ini.sy ingin memohon jasa baik sir untuk kongsikan nota lengkap temuduga spp ke email sy iqah.haqi@gmail.com. semoga Allah membalas jasa baik sir.terima kasih
Kesemua nota telah dihantar ke emel masing-masing
Unknown berkata…
Good afternoon Sir Yazid. Thanks a lot for sharing your experience about the SPP interview. It would be a really big help if you could share the notes to my email yakeas@gmail.com. Thank you so much for all the information you have shared as it would really help me for my interview soon.
Good day for you! I have sent the notes to your mail. Please check your inbox. Good luck for your interview. Welcome to our big family; teachers.
Unknown berkata…
Salam.. Tq atas perkongsian...mohon jasa baik tuan utk share nota lengkap menghadapi iv...semoga Allah membalas jasa baik tuan.
Unknown berkata…
Mohon share di alamat email sy razainihalim@yahoo.com.my...tq
Tanpa Nama berkata…
mohon encik share di alamat email saya sitikhadijah_basri@yahoo.com. terima kasih :)
Unknown berkata…
asalamualaikum sir yazid.interview sy pd 4 octbr..blh encik share nota lgkp di labibahbakeri@gmail.com
ninie berkata…
Assalamualaikum. terima kasih atas perkongsian ini. Jika tidak keberatan sudi kiranya Sir Yazid kongsikan nota lengkap untuk temuduga spp ke email saya aimunie92@gmail.com. Utk pgetahuan sir sy akan iv mggu hdpn. Semoga Allah membalas jasa baik tuan.
Telah dihantar ke emel yang dinyatakan. Selamat maju jaya!
suicidesheep berkata…
assalam. terima kasih atas perkongsian saudara. saya akan iv lg 3 mggu mohon saudara jika tidak keberatan untuk berkongsi nota lengkap iv spp ke emel sy. fixx28th@gmail.com
Tanpa Nama berkata…
Assalamualaikum..time kasih ats prkongsian..klu tidak keberatan mohon tuan kongsikan nota lengkap ke emel saya fatimahayub90@gmail.com
Nursyafiqa Nawi berkata…
Assalamualaikum, terima kasih atas perkongsian saudara. Kalau tidak keberatan, mohon saudara kongsikan nota lengkap ke emel saya nursyafiqanawi@gmail.com
Terima kasih. Semoga Allah membalas jasa baik saudara.
Tanpa Nama berkata…
Terima kasih tuan atas perkongsian ini..boleh tuan share nota tuan ke alamat email sy asybillah@gmail.com

Terima kasih..
Izzati Rahman berkata…
Assalamualaikum. Terima kasih untuk perkongsian saudara. Jika tidak keberatan, mohon jasa baik saudara untuk berkongsi nota saudara ke alamat email ini izzati.rahman93@yahoo.com
Terima kasih dan moga Allah membalas jasa baik saudara.
Tanpa Nama berkata…
ASSALAM SIR. CAN I HAVE UR NOTES? THIS IS MY EMAIL chocolatedevil43@yahoo.com. thank you sir.
Tanpa Nama berkata…
Assalamualaikum..
terima kasih atas perkongsian yang sangat bermanfaat ini.. minta jasa baik tuan untuk emailkan nota ke email saya..
izzaty.hamdan@yahoo.com

moga Allah membalas jasa baik tuan.

p/s: Doakan sesi temuduga saya nanti berjalan dengan lancar dan berjaya :)
Unknown berkata…
Assalamualaikum tuan, mohon jasa baik tuan kongsikan notes ke email saya nurfazlin809495@gmail.com
Thanks in advance. Semoga Allah balas jasa baik tuan
Tanpa Nama berkata…
Assalamualaikum..
terima kasih di atas perkongsian yang bermanfaat ini.. minta jasa baik tuan untuk emailkan nota ke email saya juga.

hidayaturnabila95@gmail.com

semoga Allah membalas jasa baik tuan.

Telah dihantar nota-nota tesebut ke emel yang dinyatakan
Unknown berkata…
Terima kasih tuan atas perkongsian ini..boleh tuan share nota tuan ke alamat email sy bip1610@gmail.com

Terima kasih..
Unknown berkata…
Assalamualaikum sir. Terima kasih atas perkongsian yang sangat membantu untuk iv spp sy pada minggu hadapan. Mohon jasa baik sir untuk kongsikan nota ke email saya ungyi@gmail.com Moga ALLAH membalas jasa baik sir. Terima kasih.
Tanpa Nama berkata…
Assalamualaikum sir. Terima kasih atas perkongsian yang sangat membantu untuk iv spp sy pada minggu hadapan. Mohon jasa baik sir untuk kongsikan nota ke email saya sitiaisahethin609@gmail.com Moga ALLAH membalas jasa baik sir. Terima kasih.
Unknown berkata…
Thanks for your great sharing regarding SPP interview. Can you please share your notes to my email youngpohping@gmail.com Thank you very much!
Tanpa Nama berkata…
Terima kasih atas perkongsian encik. Mohon jasa baik encik kongsikan nota ke email geikwahlee@gmail.com. Terima kasih.
Unknown berkata…
Thank you sir for your generous sharing with us! We will be having interview in a short time. It will be very helpful if you will share the notes to my gmail : jiaxuankok@gmail.com. Thanks alot!
Unknown berkata…
Assalamualaikum sir. Terima kasih atas perkongsian utk temuduga spp. Sy akan menghadiri temuduga pd minggu hadapan. sekiranya tidak keberatan, mohon jasa baik sir untuk kongsi nota temuduga ke email sy, silmishafie@gmail.com. Doakan iv sy berjalan lancar dan sy lulus. terima kasih.
Unknown berkata…
Assalamualaikum..saya nak tanya.selepas saudara menjalani temuduga spp berapa lama untuk tunggu keluar keputusan temuduga?
Zaman saya dulu, kena tunggu hampir 5 bulan. Tapi sekarang ni cuma perlu tunggu 2 ke 3 bulan sahaja.
Unknown berkata…
Assalamualaikum 😊 sir terima kasih atlas perkongsian untuk temuduga spp ni.Jikalau tidak keberatan ,Mohon Jasa baik sir untuk kongsikan nota ke email saya frhmizan@gmail.com..terima kasih
Unknown berkata…
Assalamualaikum sir. Terima kasih atas perkongsian yang sangat membantu untuk iv spp sy pada 16/4/2018. Mohon jasa baik sir untuk kongsikan nota ke email saya fatinfatihah43@gmail Moga ALLAH membalas jasa baik sir. Terima kasih.
cikgu mazlina berkata…
Assalamualaikum sir terima kasih atas perkongsian untuk temuduga spp ni.Jikalau tidak keberatan ,Mohon Jasa baik sir untuk kongsikan nota ke email saya syazahs2018@gmail.com. terima kasih
Assalamualaikum wbt, Sir Yazid.
Terima kasih atas perkongsian yang sangat bermanfaat ini. Ianya membantu saya untuk menghadapi temuduga Isnin ini (9 April 2018).

Jika tidak keberatan, saya ingin memohon jasa baik Sir untuk emailkan nota ke email saya juga. Terima kasih banyak-banyak ya.

syuhas_ip@yahoo.com

Moga Allah membalas jasa baik Sir.
Unknown berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
cseetee berkata…
Assalamualaikum sir Terima kash atas perkongsian. Doakan saya temuduga pada 19/4/2018 ni. Boleh sir kongsikan nota2 pd sy di email sy cseetee86@gmail.com
cseetee berkata…
Assalammualaikum mcm hari itu iv okey x. Dia tanya apa
Tanpa Nama berkata…
Assalammualaikum, terima kasih atas perkongsian. Sy akan ditemuduga 19/4/2018. Boleh kongsikan nota nota di email sy izzatianuar06@gmail.com terima kasih sir.
Waalaikumussalam. Tahniah kerana menerima panggilan IV. Nota tersebut telah dihantar ke emel yang dinyatakan
Waalaikumussalam. Tahniah ya dipanggil IV. Saya telah emelkan nota tersebut. Selamat maju jaya
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Waalaikumussalam. Sama-sama. Saya telah emelkan nota tersebut. Selamat maju jaya ya
Waalaikumussalam. Tahniah ya. Nota tersebut saya emelkan. Selamat maju jaya dan moga cepat posting
Waalaikumussalam. Tahniah ya. Nota tersebut saya emelkan. Selamat maju jaya dan moga cepat posting
Waalaikumussalam. Tahniah ya. Nota tersebut saya emelkan. Selamat maju jaya dan moga cepat posting
h@ain.matahati berkata…
Assalamualaikum encik yazid.... terima kasih diatas perkongsian ilmu yg encik perolehi. Saya akan menjalani temuduga pada minggu ini, dan jika encik tidak keberatan boleh kongsikan nota2 encik pada email saya? farkhainzubir93@gmail.com.
Tanpa Nama berkata…
Assalammualaikum, terima kasih atas perkongsian. Sy akan ditemuduga 27/4/2018. Boleh kongsikan nota nota di email sy citiey1304@gmail.com .terima kasih encik..semoga Allah sentiasa merahmati encik dan keluarga.
Azida berkata…
Assalamualaikum..terima kasih atas perkongsiannya..sy akan temuduga pd minggu dpan..sekiranya tidak keberatan untuk brkongsi nota encik di email sy mynameisazida@gmail.com..terima kasih..semoga Allah dpt membalas jasa encik..
Waalaikumussalam. Tahniah ya. Nota tersebut saya emelkan. Selamat maju jaya dan moga cepat posting
Waalaikumussalam. Tahniah ya. Nota tersebut saya emelkan. Selamat maju jaya dan moga cepat posting
Waalaikumussalam. Tahniah ya. Nota tersebut saya emelkan. Selamat maju jaya dan moga cepat posting
Unknown berkata…
Assalamualaikum wbt..
Saya juga akan menghadapi interview pada 19 April 2018.

Jika tidak keberatan, sy ingin memohon perkongsian nota bagi persediaan temuduga nanti.

Ini emel saya: cikkekasih@gmail.com

Terima kasih dan semoga Allah membalas kebaikan sir. InshaAllah.
Waalaikumussalam. Tahniah. Telah dihantar nota tersebut ke emel yang dinyatakan
Unknown berkata…
Assalamualaikum wbt..
Saya juga akan menghadapi interview pada 27 April 2018.

Jika tidak keberatan, sy ingin memohon perkongsian nota bagi persediaan temuduga nanti.

Ini emel saya: akimmazlan90@gmail.com

Terima kasih dan semoga Allah membalas kebaikan sir. InshaAllah.
hajiqi berkata…
Assalamualaikum wbt..

Jika tidak keberatan, sy juga ingin memohon perkongsian nota bagi persediaan temuduga nanti.

Ini emel saya: yyomi91@gmail.com

Terima kasih dan semoga Allah membalas kebaikan sir
nur berkata…
Assalamualaikum wbt..

Jika tidak keberatan, sy juga ingin memohon perkongsian nota bagi persediaan temuduga nanti.

Ini emel saya: nurnadzirahrosde@yahoo.com
Terima kasih dan semoga Allah membalas kebaikan sir
Waalaikumussalam. Telah dihantar nota tersebut ke alamat emel yang dinyatakan.
Unknown berkata…
Selamat pagi tuan. Saya ingin memohon perkongsian nota bagi persediaan temuduga yang akan datang.
ragini.rani9291@gmail.com
Terima kasih.
sahera berkata…
Assalamualaikum..
jika tidak keberatan saya juga ingin memohon nota untuk persediaan temuduga saya akan datang.
nurseyra94@gmail.com
Terima kasih.
Saya telah menghantar nota-nota tersebut ke emel yang telah dinyatakan.
Basirah asri berkata…
Assalam Boss Yazid, bln 10 2018 sy akan ditemuduga spp. Boleh Boss emailkan nota boss utk manfaat saya dan rakan?

nuurbasirahmohdasri@yahoo.com
Unknown berkata…
Assalamualaikum..saya juga ingin memohon nota untuk persediaan temuduga saya akan datang.
Ini email saya syuhadahnoor95@gmail.com
Terima kasih dan semoga Allah membalas kebaikan sir.
Selamat pagu encik Yazid, terima kasih atas perkongsian tentang tips temuduga spp, sy akan ditemuduga 9/10 nnti jadi sy mohon sekiranya kalau tidak keberatan, sy nak meminta nota2 untuk persediaan masa tmuduga tu nnti.

Emel: chieylvia93@gmail.com
leonna berkata…
selamat sejahtera Encik Yazid. Kalau tidak keberatan dan menyusahkan, saya juga ingin memohon nota untuk persediaan temuduga saya akan datang. Ini emel sy leonnadail@gmail.com
Terima kasih dan semoga Tuhan membalas jasa baik Encik Yazid.
Unknown berkata…
selamat sejahtera Encik Yazid. Kalau tidak keberatan dan menyusahkan, saya juga ingin memohon nota untuk persediaan temuduga saya akan datang. Ini emel sy abdullahridwan232@@gmail.com
Terima kasih dan semoga Tuhan membalas jasa baik Encik Ya
Unknown berkata…
selamat sejahtera Encik Yazid. Kalau tidak keberatan dan menyusahkan, saya juga ingin memohon nota untuk persediaan temuduga saya akan datang. Ini emel sy abdullahridwan232@gmail.com
Terima kasih dan semoga Tuhan membalas jasa baik Encik Ya
Unknown berkata…
Salam En Yazid...very nice and informative sharing. Thanks for it. I'll be going for my interview this coming Monday....and if you don't mind, can u share me with your informative notes. my email : ledya@oum.edu.my.. Thanks once again ya...God bless
Pakhitamdotcom berkata…
Salam sir Yazid. Terima Kasih atas perkongsian yg bermanfaat ini. Lagi 10 Hari kami dipanggil untuk IV spp. Boleh sir kongsi nota Dan tips ke email sya . mssa260895@gmail.com. Semoga Allah members to. Terima Kasih
Jasmeen berkata…
Salam En. Yazid. Terima kasih atas perkongsian tips temuduga ini. IV SPP saya adalah dalam 2 minggu lagi.Bolehkah En. Yazid kongsi nota dan tips ke email saya? princessjasmeen1015@gmail.com. Terima kasih.
Sueamanda berkata…
Assalamualaikum sir yazid. Terima kasih dng perkongsian tips temuduga in. Boleh kh en kongsi nota Dan tips ke email Saya juga? Nursuzianaabdullah94@yahoo.com terima kasih
Unknown berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
BuNgA SyUrGa berkata…
Assalamualaikum en yazid, terima kasih atas segala tunjuk ajar dan tips yang diberi, jika tidak keberatan, boleh en share notes ke email sy nurraihanasamsudin@gmail.com....terima kasih
ikan skila berkata…
Assalam Tuan. Boleh ke tuan berkongsi nota tentang temuduga SPP di email sy juga. Tq. haslizamustapa94@gmail.com
Unknown berkata…
Assalam Tuan. Boleh ke tuan berkongsi nota tentang temuduga SPP di email sy juga. Tq. hafizshakina@gmail.com
Ain berkata…
Assalamualaikum Tuan. Terima kasih atas segala tips yang diberi. Ianya sangat membantu. Jika tidak keberatan, boleh Tuan kongsikan nota temuduga SPP ke email saya, ainmohamed187@gmail.com. Saya dahulukan dengan ucapan Terima Kasih =)
Ain berkata…
Assalamualaikum Tuan. Terima kasih atas segala tips yang diberi. Ianya sangat membantu. Jika tidak keberatan, boleh Tuan kongsikan nota temuduga SPP ke email saya, ainmohamed187@gmail.com. Saya dahulukan dengan ucapan Terima Kasih =)
Unknown berkata…
Assalamualaikum Tuan. Terima kasih atas segala tips yang diberi. Ianya sangat membantu. Jika tidak keberatan, boleh Tuan kongsikan nota temuduga SPP ke email saya, ika.ab90@gmail.com Saya dahulukan dengan ucapan Terima Kasih =)
Unknown berkata…
Assalamualaikum Tuan. Terima kasih atas segala tips yang diberi. Ianya sangat membantu. Jika tidak keberatan, boleh Tuan kongsikan nota temuduga SPP ke email saya,mazurasuria@gmail.com Saya dahulukan dengan ucapan Terima Kasih =)
Waalaikumusalam. Telah dihantar ke emel yang dinyatakan.
Unknown berkata…
Salam cikgu..bole emailkan tips spp ka..sbb sya mau interview lepas konvo ogos ne..huhu
Nurul Huda berkata…
Assalamualaikum Sir. Terima kasih atas segala tips yang diberi. It helps a lot. Jika tidak keberatan, boleh Sir kongsikan nota temuduga SPP ke email saya 'nurulshahid94@gmail.com ' Saya dahulukan dengan ucapan Terima Kasih =)
hidayah berkata…
Assalamualaikum sir yazid. terima kasih atas tips yang amat berguna. jika tidak keberatan, boleh tak sir kongsikan nota temuduga spp ke email saya " norhidayahhasan95@gmail.com " . terima kasih sekali lagi sir
Tanpa Nama berkata…
Assalamualaikum Tuan. Terima kasih atas segala tips yang diberi. Ianya sangat membantu. Jika tidak keberatan, boleh Tuan kongsikan nota temuduga SPP ke email saya, phoenix_was23@yahoo.com Saya dahulukan dengan ucapan Terima Kasih =)
Telah dihantar ke emel-emel yang dinyatakan. Terima kasih dan selamat maju jaya untuk temuduga kalian nanti
Unknown berkata…
Terima kasih atas perkongsian selama ini... Saya telah bjaya melepasi temuduga oleh pihak SPP tahun lepas. Perkongsian saya.. apabila ditemuduga.. be confident tp dont over confident. Ilmu n pengetahuan yg paling penting adalah situasi sebenar dlm bilik darjah. Fail RPH sgt penting.. And be yourself. Itu sahaja
Tanpa Nama berkata…
Assalammualaikum...sir ..sy mohon jasa baik sir utk emailkan nota. Ni alamat email sy... noradila121990@yahoo.com
Zulaikha berkata…
As salam sir. Saya ada temuduga 29/7 ni. Saya ada baca pengalaman dan komen2 org di blog2. Kebanyakannya di slip temuduga ada nyatakan khusus bidang. Tapi saya punya sama macam sir, cuma dinyata kan pegawai pendidikan pengajian tinggi shj. Apa perbezaannya dengan org lain yg dinyatakan bidang?
athirah berkata…
Assalamualaikum. terima kasih atas perkongsian ini.Memang benar2 membantu. Jika tidak keberatan sudi kiranya Sir Yazid kongsikan nota lengkap untuk temuduga spp ke email saya athirahchehussin@gmail.com. Utk pgetahuan sir sy ingin membuat persediaan bagi iv bulan 8 walaupun senarai nama berjaya iv belum dikeluarkan lagi. Semoga Allah membalas jasa baik tuan.
NuhaIman berkata…
Boleh saya dapatkan nota temuduga SPP ke email mujahidatulfalah@gmail.com
Unknown berkata…
Assalamualaikum..tkasih utk perkongsian ini..sy juga ingin dapatkn nota temuduga spp..email sy wanzairiezs@gmail.com
Telah dihantar ke emel yang dinyatakan. Selamat maju jaya ya
Unknown berkata…
Assalammualaikum..saya nak mintak nota dari tuan boleh.. Terima kasih ya tuan..
Unknown berkata…
Ni email sy norshakilarani205@gmail.com
Tanpa Nama berkata…
Assalamualaikum sir yazid. Terima kasih atas perkongsian. Sir yazid saya juga ingin nota untuk temuduga spp ke email saya shafianis1@gmail.com..semoga Allah membalas segala jasa baik sir..Aamiin
Felendra Grace berkata…
Thank you sir Yazid for your sharing.. sangat membantu.. boleh saya dapatkan nota untuk temuduga SPP? email saya falendragrace@gmail.com
thank you again in advance..
ShahRukhDin95 berkata…
Terima kasih sir Yazid atas ilmu dan perkongsian yang diberikan. Banyak manfaat dan faedahnya. Kalau tidak keberatan, boleh saya minta sir Yazid tolong share kan nota utk temuduga SPP? Terima kasih banyak Sir Yazid. Emel saya: shahrukhdin95@gmail.com Terima kasih banyak sir Yazid
Unknown berkata…
Assalamualaikum. Boleh tak pihak tuan berkongsi mengenai nota temuduga spl. Sekiranya tidak keberatan boleh email kepada saya di hawaiznina@gmail.com
zila berkata…
salam tuan. perkongsian yang sangat membantu. sekiranya tidak keberatan boleh sy minta diemelkan nota temuduga spp? zilaabdullah91@gmail.com. syukran & tqsm.
Unknown berkata…
Assalamualaikum tuan. perkongsian yang sangat membantu. sekiranya tidak keberatan boleh sy minta diemelkan nota temuduga spp? amiramdroslim04@gmail.com. syukran & tqsm.
sham berkata…
Assalamualaikum, terima kasih atas perkongsian, sudikah kiranya saya mendapatkan nota dari tuan dan emailkan ke samsulbakhtiar7@gmail.com
Telah dihantar ke semua alamat emel yang dinyatakan. Selamat maju jaya semua ya
Cik Erlin's berkata…
Salam Sir. Terima kasih atas perkongisan. kalau tidak keberatan, boleh share nota SPP ke email sy untuk persedian saya untuk menghadiri temuduga SPP. (gemini.lina93@gmail.com)
Hidayah berkata…
Salam sir, terima kasih share pengalaman sir. Sangat membantu, jika tidak keberatan boleh saya dapatkan nota untuk temuduga spp? email saya, (nurhidaayahhh@gmail.com) terima kasih
Unknown berkata…
Assalamualaikum sir yazid.. Tq. Atass perkongsian. Yg Sgt beeguna. Sy akan interview bulan hadapan. Boleh sy dptkan nota nota. Boleh email kp nurulhafiza94@gmail.com

Terimakasih smoga Allah membalas jasa sir
Telah dihantar ke alamat-alamat emel yang dinyatakan. Selamat maju jaya buat semua
Tanpa Nama berkata…
Asalamualaikum tuan..perkongsian yg sangat membantu..terima kasih.. kalau tidak keberatan boleh tuan kongsikan nota temuduga spp di email saya?

susie_arnie@yahoo.com

Terima kasih.
Tanpa Nama berkata…
Assalamualaikum.. Saya nk tanya, andaikata seseorang itu tidak menghadiri temuduga SPP, apa kesannya?
nabilah mat salim berkata…
Alhamdulillah. terima kasih tuan, perkongsian dari pengalaman tuan yang sangat berguna dan sangat membantu. jika tuan tidak keberatan juga, boleh saya dapatkan nota2 temuduga spp?

ni emel sy : hannanabilah90@gmail.com

terima kasih tuan yazid.
Berkemungkinan tidak lagi dipanggil untuk permohonan SPP seterusnya kerana dianggap tidak berminat
Ismi Fidzah berkata…
Assalammualaikum Sir Yazid. Terima kasih sudi berkongsi ilmu dan pengalaman utk temuduga SPP. Jika tak keberatan, saya nak minta nota2 temuduga SPP. Semoga Allah beri kebaikan kpd saudara. szmohamed86@gmail.com Terima kasih sekali lg
Tanpa Nama berkata…
Assalammualaikum Sir Yazid. Terima kasih sudi berkongsi ilmu dan pengalaman utk temuduga SPP. Jika tak keberatan, saya nak minta nota2 temuduga SPP. Semoga Allah beri kebaikan kpd saudara. syazam89@gmail.com Terima kasih sekali lg
IsyFarhana berkata…
Assalamualaikum. Boleh kongsi note. Terima kasih, Semoga sentiasa dalam lindungan Allah sentiasa. Aamiin.

isyya86@gmail.com
Teh berkata…
Hi, Sir Yazid. Thanks a lot for sharing your experience about the SPP interview. It would be a really big help if you could share the notes to my email xuiyee0626@hotmail.com. Thank you so much for all the information you have shared as it would really help me for my interview soon
Tan berkata…
Hi, Sir Yazid. Terima kasih atas perkongsian anda. Bolehkah anda kongsikan nota ke emel saya tanyoongming@yahoo.com. Terima kasih
Tan berkata…
Hi, Sir Yazid. Terima kasih atas perkongsian anda. Bolehkah anda kongsikan nota ke emel saya tanyoongming@yahoo.com. Terima kasih
I am a mom berkata…
ASSALAMUALAIKUM SIR, saya ingin berterima kasih di atas perkongsian sir yang sangat membantu. Jika sir tidak keberatan, bolehkan sir kongsikan nota temuduga spp ke emel saya sitihamida5380@gmail.com ?jutaan terima kasih saya ucapkan
Telah dihantar ke emel yang dinyatakan
Unknown berkata…
Assalamualaikum sir,terima Kasih atas perkongsian sir yang sangat bermanfaat. Jika sir Tak keberatan, bolehkah sir kongsikan Nota temuduga spp ke emel Saya azizzulkifly96@gmail.com?
Terima Kasih sir.
Unknown berkata…
Assalamualaikum sir boleh x kongdi note . Terima kasih semoga dimurahkan rezeki
fatihahkias@gmail.com
Unknown berkata…
As salamualaikum sir Yazid.. Boleh x kongsikan kepada saya nota temuduga Spp.. Terima kasih😊

zharfan.zaharuddin@gmail.com
Unknown berkata…
ASSALAMUALAIKUM SIR, saya ingin berterima kasih di atas perkongsian sir yang sangat membantu. Jika sir tidak keberatan, boleh tak sir kongsikan nota temuduga spp ke emel saya lovelysharmi25@gmail.com?
terima kasih saya ucapkan kepada Sir yang berhati mulia Dan sedia berkongsi ilmu dan pengetahuan ini.
Mohon maaf di atas ketidakpekaan saya terhadap komen dan permintaan perkongsian nota. Saya telah kemaskini entri ini, dan nota tersebut boleh di ambil dari link Google Drive yang saya kongsikan. Harap maklum.
Noor Faddila berkata…
Assalamualaikum, saya mohon ilmu nya ya. Doakan semoga saya berjaya kali ini selepas 6 tahun mencuba. Aamiin ya Allah Ya Mujib
Selamat maju jaya. Semoga berjaya urusan kali ini

Catatan Popular