Muhasabah Jumaat: Keparat perompak blog!






Alhamdulillah, setelah lebih dari seminggu bersusah payah, maka akhirnya usaha telah mencapai kejayaan. Seminggu yang lalu, blog saya telah digodam seseorang. Tak tahu siapa orangnya, tapi yang pasti saya tak dapat nak masuk untuk poskan apa-apa lagi perkongsian dalam blog tersebut dek passwordnya telah ditukar. Maka, itulah yang menyebabkan blog saya menjadi tak aktif.

Mujurlah seorang sahabat bantu saya untuk 'merampas' kembali blog yang telah dirompak. Saya tak tahu bagaimana sahabat ini lakukan, namun berkat usahanya, blog saya dapat dikembalikan.

Bila dilakukan semakan, alhamdulillah tidak ada apa-apa pos yang tak elok diposkan. Keadaan blog sama seperti biasa. Namun saya terkejut apabila mendapati kesemua draf artikel yang saya tulis, berjumlah hampir 32 artikel yang masih belum diterbitkan di blog telah dipadamkan. Terkaku saya terkejut. Segala tulisan yang saya tulis hilang begitu sahaja. Namun, semua itu adalah satu takdir.

Muhasabah Jumaat kali ini akan lari sedikit dari kebiasaan. Tiada lagi perbincangan panjang, sekadar bersantai sedikit. Tiada bicara, namun kali ini saya mengajak semua untuk meluangkan masa menikmati irama muzik orkestra yang digubah dari lagu-lagu P. Ramlee. Orkestra Tashkent, sebuah orkestra dari Uzbekistan telah merekodkan lagu-lagu P.Ramlee ke dalam bentuk orkestra dan direkodkan ke dalam album berjudul 
"The Bolshoi Ballet Theatre Orchestra Of Tashkent presents"

Inilah contoh untuk mengangkat martabat muzik P. Ramlee ke satu tahap yang lebih tinggi.

Wallahualam.





                                                                                     
                                                                                     








Ulasan

Catatan Popular